HÍVJON MOST - KATT IDE!

FÉKJAVÍTÁS

SZOLGÁLTATÁSAINK:

  • fékrendszer ellenőrzés, fékjavítás
  • fékbetét csere
  • féktárcsa csere
  • fékdob csere
  • fékpofa csere
  • fékcső csere
  • fékolaj csere
  • fék munkahenger csere
  • fő fékhenger csere
  • kézifékkötél csere

MIKOR KELL ÁTVIZSGÁLTATNI A FÉKET?

  • Fékezésnél nem egyenesen megy tovább az autó
  • morgó hang fékezés közben
  • csikorgó hang fékezés közben
  • fékpedál nem olyan mint szokott lenni, kemény lett, puha lett,
  • a megszokottnál nagyobb a fékpedálút, mélyebben fog
  • fékezés közben le-fel jár a pedál
  • fékezés közben berázza a kormányt
  • fékpedál lenyomásának hatására változik az alapjárati fordulatszám

JÓ TANÁCSOK

Ha sárga hibajelzés villog, vagy világít a műszerfalon,

akkor azzal még tovább lehet menni, de egy szervizlátogatást be kell tervezni, néhány napon belül.

Ha nem lesz időben kicserélve a fékbetét, akkor már csak féktárcsával együtt lehet cserélni, mert az elfogyott súrlódó anyag helyett fém a fémet fogja koptatni.

Egyébként általában csak minden második fékbetét-cserénél kell féktárcsát cserélni.

Ha a piros lámpa világít a műszerfalon,

akkor ne menjen tovább, mert az olyan hibát jelez, hogy azonnal kell utána nézni, hogy mi okozza.

Ha tovább használjuk az autót vagy az autóban tehet kárt, vagy a környezetre válhat veszélyessé.

A piros lámpát rögtön komolyan kell venni!

Ha elfelejtettük kiengedni a kéziféket,

akkor piros lámpa fog égni.

Ha figyelmen kívül hagyjuk, akkor esetleg el fogunk tudni indulni (ha csak tessék-lássék módon húztuk be a kéziféket, akkor észre sem vesszük, csak talán mikor már büdös lesz az elégő fékbetét miatt), a motor erőlködni fog, és a fékbetétek súrlódó anyaga annyira fel fog melegedni, hogy elég = elszenesedik, ami azt jelenti, hogy veszélyesen legyengül a fékhatás.

Ezután már csak alkatrészek cseréjével orvosolható, ami nem is mindig csak fékalkatrészt jelent.

Az is elképzelhető, hogy annyira felmelegszik (hosszabb út alatt a féktárcsa cseresznyepiros színt vehet fel), hogy a kerékcsapágyból kifolyik a kenőanyag és kenés nélkül már a kerékcsapágy is károsodik.

Ha hosszabb útra indultunk és nem vesszük észre, akár meg is állhat a kerék.

Érdemes tényleg komolyan venni a piros lámpát.