FÉKJAVÍTÁS
SZOLGÁLTATÁSAINK:
- fékrendszer ellenőrzés, fékjavítás
- fékbetét csere
- féktárcsa csere
- fékdob csere
- fékpofa csere
- fékcső csere
- fékolaj csere
- fék munkahenger csere
- fő fékhenger csere
- kézifékkötél csere
MIKOR KELL ÁTVIZSGÁLTATNI A FÉKET?
- Fékezésnél nem egyenesen megy tovább az autó
- morgó hang fékezés közben
- csikorgó hang fékezés közben
- fékpedál nem olyan mint szokott lenni, kemény lett, puha lett,
- a megszokottnál nagyobb a fékpedálút, mélyebben fog
- fékezés közben le-fel jár a pedál
- fékezés közben berázza a kormányt
- fékpedál lenyomásának hatására változik az alapjárati fordulatszám
Ha sárga hibajelzés villog, vagy világít a műszerfalon,
Ha nem lesz időben kicserélve a fékbetét, akkor már csak féktárcsával együtt lehet cserélni, mert az elfogyott súrlódó anyag helyett fém a fémet fogja koptatni.
Egyébként általában csak minden második fékbetét-cserénél kell féktárcsát cserélni.
Ha a piros lámpa világít a műszerfalon,
Ha tovább használjuk az autót vagy az autóban tehet kárt, vagy a környezetre válhat veszélyessé.
A piros lámpát rögtön komolyan kell venni!
Ha elfelejtettük kiengedni a kéziféket,
Ha figyelmen kívül hagyjuk, akkor esetleg el fogunk tudni indulni (ha csak tessék-lássék módon húztuk be a kéziféket, akkor észre sem vesszük, csak talán mikor már büdös lesz az elégő fékbetét miatt), a motor erőlködni fog, és a fékbetétek súrlódó anyaga annyira fel fog melegedni, hogy elég = elszenesedik, ami azt jelenti, hogy veszélyesen legyengül a fékhatás.
Ezután már csak alkatrészek cseréjével orvosolható, ami nem is mindig csak fékalkatrészt jelent.
Az is elképzelhető, hogy annyira felmelegszik (hosszabb út alatt a féktárcsa cseresznyepiros színt vehet fel), hogy a kerékcsapágyból kifolyik a kenőanyag és kenés nélkül már a kerékcsapágy is károsodik.
Ha hosszabb útra indultunk és nem vesszük észre, akár meg is állhat a kerék.
Érdemes tényleg komolyan venni a piros lámpát.