AUTÓVILLAMOSSÁG
SZOLGÁLTATÁSAINK:
- Generátor javítás
- Önindító javítás
- Autómotor diagnosztika
- Ablakemelő javítás
Árainkról érdeklődjön elérhetőségeinken.
Autóvillamossági javítások
Vállajuk minden személyautó és kisteherautó indítómotorjának, generátorának javítását, felújítását, garanciával, rövid határidővel, alkatrészellátással.
Az autóvillamosságról – érthetően:
Mire figyelj, ha kigyullad a töltésjelző lámpa?
Első gondolatod legyen annak keresése, hogy hol lehetne békésen leparkolni.
Közben a motorhőmérséklet jelzést kell figyelni.
Ha gyorsan elindul felfelé, akkor már nem sok idő marad parkoló helyet keresgélni.
Közben a motorhőmérséklet jelzést kell figyelni.
Ha gyorsan elindul felfelé, akkor már nem sok idő marad parkoló helyet keresgélni.
Mi köze a töltésnek a hűtővíz hőmérséklethez?
Többnyire ugyanaz az ékszíj hajtja a vízpumpát (ami a hűtővizet keringeti és ha nem keringeti, akkor felforr a hűtővíz), mint a generátort.
Ezért ha töltésjelző lámpa kigyulladt és a hűtővíz hőmérséklete emelkedik egyszerre, akkor igen valószínű az ékszíjszakadás.
Ezért ha töltésjelző lámpa kigyulladt és a hűtővíz hőmérséklete emelkedik egyszerre, akkor igen valószínű az ékszíjszakadás.
Meddig mehetek, ha a töltésjelző kigyulladt, de a hűtővíz stabilan marad a normál tartományban?
Az autóvillamosság a töltött akkumulátoron alapul.
A motor egy ékszíjon keresztül hajtja a generátort, ami tölti az akkumulátort.
Ha áramra van szükségünk és a motor nem jár, mondjuk indítunk, ilyenkor az önindító az akkumulátorból kapja az áramot, amit – majd ha jár a motor, vissza kell pótolni. Különben az akkumulátor lemerülne. Menet közben szükségünk van az akkumulátorban tárolt energiára, mert ezzel világítunk, hűtünk, fűtünk , a motor működéséhez is felhasználunk valamennyit (ha már jár a motor, régi Dieselek semmit, az újabbak egy keveset a fedélzeti számítógépükhöz, Ottó = benzines motorok a gyújtásukhoz is).
Ha nincsen a generátorból utánpótlás, az akkumulátor le fog merülni.
A motor egy ékszíjon keresztül hajtja a generátort, ami tölti az akkumulátort.
Ha áramra van szükségünk és a motor nem jár, mondjuk indítunk, ilyenkor az önindító az akkumulátorból kapja az áramot, amit – majd ha jár a motor, vissza kell pótolni. Különben az akkumulátor lemerülne. Menet közben szükségünk van az akkumulátorban tárolt energiára, mert ezzel világítunk, hűtünk, fűtünk , a motor működéséhez is felhasználunk valamennyit (ha már jár a motor, régi Dieselek semmit, az újabbak egy keveset a fedélzeti számítógépükhöz, Ottó = benzines motorok a gyújtásukhoz is).
Ha nincsen a generátorból utánpótlás, az akkumulátor le fog merülni.
Mivel a világítás eszi az energiát, ezért nappal érdemes a lakott területet elérve kikapcsolni a világítást.
Esetleg célszerű olyan útvonalat választani, ahol több a lakott terület, ahol alkalmad nyílik lekapcsolni a világítást.
Normál körülmények között akár több mint 100 km-t is el lehet menni egy benzines autóval töltés nélkül.
Mikor reggel nem indul az autó...
… az lehet azért, mert az önindító nem forgat.
Ezt lehet hallani, illetve nem, ugyanis csend van. Ezt okozhatja a lemerült akkumulátor, akkor az önindító, ami egy villanymotor, nem képes működni. Lehet az önindító hibája, és lehet a vezetékeké, de akár egy beépített indításgátlóé is.
Ezt lehet hallani, illetve nem, ugyanis csend van. Ezt okozhatja a lemerült akkumulátor, akkor az önindító, ami egy villanymotor, nem képes működni. Lehet az önindító hibája, és lehet a vezetékeké, de akár egy beépített indításgátlóé is.
Na ez a szép az autóvillamosságban!
Ilyenkor kitalálni, hogy a gyári immobiliser=indításgátló azért tilt le, mert valaki leejtette a gyújtáskapcsoló kulcsát, és sérült benne a chip.
(Jó ez valóban nem gyakori, de tényleg lehetséges.)